Saturday, June 5, 2010

Jom layan Lagenda Budak Setan!



Aduiii..letihnya, masakan tidak, satu hari suntuk Mia ‘menjelajah’ One Utama. Dari pagi jam 10am, Mia menemani rakan-rakan lelaki yang menyertai Futsal’s tournament anjuran Guardian. Team REMAJA pun ada sekali, tapi bukan dorang joint games la, sekadar menjadi pom-pom girl untuk pasukan REMAJA-Maskulin. Bila dah penat menyaksikan satu game ke satu game, Mia buat keputusan untuk menonton wayang dengan ditemani Team REMAJA sendiri. Filem pilihan kami...Lagenda Budak Setan. Wah! Memang best filem ini, gandingan yang serasi diantara Farid Kamil dan Lisa Surihani. Lakonan dia orang memang best termasuklah Que Haidar, Fazura dan Raja Farah. 4.5 bintang Mia bagi untuk filem ini.

Tetapi dalam keasyikan menghayati filem ini, tumpuan Mia adakalanya terganggu dengan aksi couple yang duduk di hadapan Mia. Amboiiii memadu asmara pulak ke? Isyy...tak kena tempat betul! Dia orang ni tak malu ke buat aksi-aksi yang tak senonoh dalam panggung wayang? Ingat orang di sekeliling tak perasan ke? Makin sebal Mia dan team REMAJA dengan gelagat couple tersebut, kami sepakat mencampak-campakkan popcorn ke arah mereka berdua. Sampailah mereka tersedar dan bertambah malu bila dengan selamba saja salah seorang dari team REMAJA (ops..nama terpaksa dirahsiakan) sound direct pasangan terbabit. Malu punya pasal, couple tu terus keluar panggung. Padan muka! Baru aman nak fokus balik tengok Lagenda Budak Setan!

Terus terang Mia katakan yang Mia memang jarang layan filem2 Melayu ni, bukan nak berlagak, tapi kenyataan. tak banyak filem tempatan yang Mia layan sebab kualitinya byk yang menyedihkan. Tapi utk LBS ni, ok-ok sajalahhhh... Hampir menitiskan air mata jugaklah esp masa Kasyah tahu Ayu dah kawen and masa Emilia (Ayu) meninggal dunia masa melahirkan anak mereka.

Tapi lepas ni, Mia takkan ketinggalan menonton filem MAGIKA, tengok thriller cam gempak!

3 comments:

Farahiyah Najah said...

i tgk tmrrow lah. tgh holiday dgn family. :D

nana iliyanah said...

nak tengok juga lah. esok!

MIA said...

tgk..jgn x tgk....ok la sekadar hiburan.

Post a Comment

 
Copyright L.A.D.Y M.I.A 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul . Premium Wordpress Themes | Premium Templates | Blogger Template